Cookie policy

Zorgboog in Balans gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar zorgbooginbalans.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Zorgboog in Balans toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen
 

Compliment of klacht

Wij stellen uw mening op prijs

Een compliment, ontevreden of een klacht?

Wij willen u graag zo goed mogelijk van dienst zijn. Wij horen het natuurlijk graag als u tevreden bent, bijvoorbeeld door ons een beoordeling te geven op Zorgkaartnederland.nl.

Ontevreden
Natuurlijk doen u en uw  behandelaar er alles aan om de behandeling en het contact zo vlot en prettig mogelijk te laten verlopen. Toch kan het gebeuren dat u een klacht heeft over de behandeling van uw behandelaar. Een andere mogelijkheid is dat u ontevreden bent over de manier waarop uw behandelaar of zijn medewerker met u omgaat. Dan is het goed om uw klacht kenbaar te maken. Niet alleen voor uzelf, maar ook voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de behandelaar.  

In gesprek met uw behandelaar
Allereerst is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan met uw behandelaar of contact op te nemen met de manager van Zorgboog in Balans. Het kan zijn dat u het moeilijk vindt om uw klacht aan de orde te stellen. Een gesprek kan immers confronterend zijn. Neem dan iemand mee naar het gesprek, bijvoorbeeld uw partner, een familielid of iemand anders die u vertrouwt.
Voor advies over de aanpak van het gesprek kunt u terecht bij patiëntenorganisatie zoals Zorgbelang. Bij Zorgbelang kunt u ook een probleem melden in plaats van meteen een klacht in te dienen. Het adres  is: www.zorgbelang-nederland.nl.

Waar kunt u terecht met uw klacht?
Levert een gesprek niet het gewenste resultaat op, dan kunt u bij twee instanties met uw klacht terecht: De Klachtencommisie van de Zorgboog en het Regionaal Tuchtcollege. Welke instantie u kiest, is afhankelijk van het doel dat u wilt bereiken. Iedere commissie heeft namelijk een andere bevoegdheid om maatregelen te nemen. In alle gevallen behandelt een onafhankelijke commissie uw klacht. De behandeling van de klacht is gratis, uitgezonderd de (eventuele) kosten van bijstand, bijvoorbeeld als u een advocaat inschakelt. Vanzelfsprekend gaan alle commissies zeer zorgvuldig en vertrouwelijk met uw klacht om.

Weeg bij uw keuze af dat de procedures langer en formeler zijn naarmate de maatregelen die een instantie kan nemen strenger worden. Behandeling door de Klachtencommissie verloopt vaak het snelst. Bij de Commissie van Toezicht wordt het proces formeler terwijl het proces bij het Regionaal Tuchtcollege het meest formeel is en het langst duurt. 

Klachtenbemiddelaar
Het kan gebeuren dat u geen bemiddeling wenst of dat de bemiddeling niet het door u gewenste resultaat heeft gehad. U kunt uw klacht in deze gevallen laten behandelen door de klachtencommissie van de Zorgboog. Dit doet u door uw klacht schriftelijk voor te leggen aan deze commissie. Indien u dit wenst, is de klachtenbemiddelaar u hierbij behulpzaam.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met de klachtenbemiddelaar van Zorgboog in Balans via telefoonnummer 0492 - 348 444 of mail: info.zib@zorgboog.nl.